The Rings of Power
A Shadow of the Past
Galadriel sees signs of an ancient evil's return; Arondir makes a disturbing discovery; Elrond is confronted by an intriguing new venture.
Galadriel finds a new ally; Elrond receives a cold welcome from an old friend; Nori strives to help a stranger; Bronwyn warns her people of a threat.
Arondir finds himself a captive; Galadriel and Halbrand explore a legendary kingdom; Elendil is tasked with a new assignment; Nori faces the consequences.
The Queen Regent Míriel's faith is tested; Isildur comes to a crossroads; Arondir receives an ultimatum; Elrond unveils a secret; Theo disobeys Bronwyn.
Udûn, the song of victory, is taken up by the orcs as Adar's plan for the Southlands finally falls into place. His army marches on Ostirith.