The Secrets to Civilization
Bronze Age Catastrophe
The search for data about the planet's environmental history raises questions about how climate change has influenced human civilisations in the past.
Cities And Empires
Explores the environmental conditions that made it possible for the birth of the modern world to occur in the Mediterranean in the 1st Millennium BCE.
With the help of top scientists and historians, including author Kyle Harper, looking into what science is now telling about the impact of disease in toppling the Roman Empire.