The Wilds
Day One
Nine teenage girls are en route to Hawaii when their plane fails, leaving them stranded on a remote island; Leah, survives to tell the story to federal investigators; Leah's pre-island life is examined, and the relationship that broke her heart.
Day Two
The castaways are still reeling after a tragic event; Rachel leads an expedition to the island's summit to get a lay of the land; Rachel is an elite athlete, who takes extreme measures to succeed.
Leah, Rachel, and Nora swim out to the plane wreckage and return with a crucial find; Dot and Shelby search for a cave that might provide better shelter, but their contentious relationship makes matters difficult.
A shelter-building contest turns ugly; Toni provokes her team, and this isn't the first time her rage has caused harm.
An illness rips through the beach camp, affecting nearly every castaway; a look at how Leah's been faring since her rescue.