War Machine: World War II
War on Land
In land warfare, each weapon is developed to fulfil a specific need, but ultimately for the same objective: to dominate enemies in the race for technological supremacy.
War at Sea
The evolution of naval warfare sees a shift from battleships to submarines and aircraft carriers. Control of supply lines shapes the war at sea, as decisive battles in WWII become increasingly dependent on the mass production of large-scale vessels.
The evolution of aircraft technology and weaponry reshapes military strategies. The development of heavy bombers and agile fighter planes marks a new age in warfare and sees intense competition among forces as they strive for dominance in the skies.