S1, E1: "Mysteries of the Underworld" delves into archaeological exploration and discovery and the state-of-the-art technologies that are driving the field. Viewers will be guided by archaeologist Fabio Amador as he uses modern techniques to bring to life ancient civilizations, as well as the mysteries that surround their existence. In this installment, our team will unearth the Maya civilization’s most sacred rituals and the sites where they conducted them, including a chamber where human sacrifices were carried out.