Family Weekend
Emily Smith-Dungy, a 16-year-old incredibly motivated uber-achiever, has grown increasingly frustrated with her parents’ lack of parental support and guidance. When mom Samantha (a no-nonsense, high-powered business executive with no time for the family) and dad Duncan (a happy-go-lucky artist who can’t be bothered to earn a paycheck) miss their daughter’s big jump-roping competition, Emily hits her breaking point. Steaming from yet another parental slight, Em enlists the help of her siblings to take her parents hostage in order to teach the family to be “normal.” “Family Weekend” (described as “Little Miss Sunshine” meets “Election”) is a hilarious and often heartbreaking look at what it truly means to be a family.