Raging Bull
The story of Jake LaMotta, a former middleweight boxing champion, whose reputation for tenacity and success in the ring was offset by his troubled domestic life: full of rage, jealousy, and suspicion, particularly towards his wife and manager/brother, which in the end left him destitute, alone, and seeking redemption.