George Thorogood & the Destroyers - Live At Rockpalast: Dortmund 1980
The "Satan of Slide," as the international press calls George Thorogood because of his grand talent for the use of the bottle neck, is mixing urban blues, rock'n'roll and rhythm & Blues and created a set with songs of well-known artists like Elmore James, John Lee Hooker, Bo Diddley or Chuck Berry. The critics agree that he is playing in the same league with Johnny Winter or Rory Gallagher.