Doraemon: New Nobita's Great Demon-Peko and the Exploration Party of Five
Nobita adopts Peko, an abandoned dog, and they both travel to the jungle along with the rest of the gang. When they get there they discover that Peko is the prince of the kingdom and that he is trying to save his country.