One Vote
Filmed in five locations on a single day, One Vote captures the compelling stories of diverse American voters on Election Day 2016: the charismatic owner of the last tavern polling place in the US, an Alaskan family that travels by dogsled to reach the polls, an iconic American investor who devotes his Election Day to transporting voters in Omaha needing a ride, a gospel-singing physician who heals and empowers disenfranchised citizens in rural South Carolina, and a former felon, casting an emotional vote in Kentucky for the first time since his right to vote was restored. At times funny, surprising and heart-wrenching, the film eschews partisan politics in favor of an honest portrayal of voters' Election Day experiences. At a moment of unprecedented cynicism about the political process, One Vote bears hopeful witness to the humanity and rich diversity of American voters, and to the unsung stories that comprise our exercise of democracy.