Tantura
Hundreds of Palestinian villages were depopulated in 1948. To Israelis, it was the War of Independence, to Palestinians it was 'Al Nakba' - the Catastrophe. Director Alon Schwarz revisits former Israeli soldiers as well as Palestinian residents in an effort to re-examine what happened in Tantura, the location of an alleged, Israeli-perpetrated massacre, and find out why 'Al Nakba' is still a taboo in Israeli society.