1975. Almost a year after the revolution, the climate of political instability is accentuated by the successive provisional governments, and the first elections for the Constituent Assembly are scheduled.
The first free elections are approaching on April 25th, 1975. The population's will to participate is immense. Even the PIDES, in Alcoentre prison, clamor for their right to vote.
With the independence of the former colonies, hundreds of thousands of Portuguese return to their country. This is the case of the siblings Dulce and Guilherme, who traveled with their mother and left their father in Mozambique.
Maria Armanda's visit to COPCON turns out to be disconcerting. Commander Otelo receives her with courtesy and a touch of seduction. Snu considers, for the first time, leaving Portugal.
Snu talks on the phone with her stepfather Tor Bonnier about the failure of her marriage and the difficulties at the publishing house. Natália begins to feel the weight of her age. Sá Carneiro meets with Natália and Maria Armanda at the Botequim.