Senhor Rui – Um Homem do Povo tells the story of one of the most charismatic portuguese figures. Raised in rural Alentejo in the first years of the dictatorship, Rui Nabeiro was the skilled young man who made it in smuggling, the visionary who expanded his coffee business internationally. Politician loved by his people, for never forgetting that wealth and power must serve the community.