S1, E2: After locking the pantry, Gaby tries to explain to her husband what happens when she touches the mineral. David is perplexed. He promises to be more present and to accompany her for her remaining medical tests. Gaby thanks him for his support, but when she kisses him goodbye, her foot touches the mineral, and she sees herself in a hotel parking lot. Inside the hotel, David meets an unknown woman. Gaby is bewildered and goes to the hospital to discharge Mikel. Emma suddenly arrives to pick him up. Gaby says her daughter's boyfriend can't leave and tells her daughter that the police are going to arrest him. Emma decides to steal her mother's car keys and flee with Mikel. Andrés and Gaby chase them to Mikel's house. They discover that Julen, Mikel's father, died at Geocorp in a strange work accident. Due to the contents of a notebook Julen wrote in before he died, Mikel suspects that his father was murdered for knowing too much. Andrés senses that it may be relevant evidence for his investigation, so he later decides to sneak back into Mikel's house to take the notebook. The contents reveal how Julen was concerned about what is really hidden in the depths of Geocorp: a secret vault containing the main vein of the mysterious mineral, which is a threat to humanity. Meanwhile, Gaby follows her husband to a secluded hotel. Her darkest visions have come true. David meets a woman and kisses her. The twist is that this mysterious woman is Alicia, who works for her brother, Nacho.