Línguas da Nossa Língua
Spoken in 11 languages plus variants of Brazilian Portuguese, the series is an opportunity to think about Brazil, its identity and diversity. Do Brazilians still speak Portuguese or is there already a Brazilian language?
The Portuguese language, when it arrived in Brazil, expanded, gaining new vocabularies and new expressions. The indigenous and African influence is enormous, to the point that the Portuguese no longer recognize their language in Brazil.
The encounter between the Portuguese language and indigenous and African languages involved conflict and death. How did these languages survive during hundreds of years of Portuguese domination? What other languages emerged from there?
What is the future of indigenous languages in Brazil? What is the future of the Portuguese language in Portugal? In Brazil, is Portuguese still spoken or is there already a Brazilian language?