"Mysteries of the Underworld" delves into archaeological exploration and discovery and the state-of-the-art technologies that are driving the field. Viewers will be guided by archaeologist Fabio Amador as he uses modern techniques to bring to life ancient civilizations like the Mayas', as well as the mysteries that surround their existence.