The Weight of Water
Kathryn Bigelow's intense and sexually charged drama of repression, love and loss. Juxtaposing the past and the present, "The Weight of Water" is about a 19th century murder and a contemporary woman whose obsession with a notorious unsolved crime leads her to confront devastating truths in her own life.