Two tickets to India is a 1985 Soviet/Russian traditionally animated short film directed Roman Kachanov. It was produced at the Soyuzmultfilm studio in Moscow and is based on the story of the same name by Kir Bulychov. Compared to the book the story was significantly shortened.