Heaven is Beneath Mother's Feet
Heaven Is Beneath Mother's Feet is a 2024 Kyrgyzstani drama film directed by Ruslan Akun and written by Akun and Emil Esenaliev. Starring Esenaliev accompanied by Anarkul Nazarkulova and Bolot Tentimyshov. It is about a man with an intellectual disability who will take his mother to Mecca so she can go to paradise. It was selected as the Kyrgyzstani entry for the Best International Feature Film at the 97th Academy Awards, but was not nominated.