Director Markus Goller
As the two Germanies celebrate the fall of the Berlin Wall in November 1989, two friends Veit and Tom, aged 22, head off for San Francisco to find Veit's father who had escaped from the GDR more than ten years before. Since then, the only communication has been an annual birthday card from San Francisco. Barely speaking English and with nothing more than 100 Marks in their pockets, they have four weeks to get to San Francisco for Veit's birthday and wait at a specific post office for Veit's father to turn up....