Taming of the Fire
Taming of the Fire is a 1972 film, directed by Daniil Khrabrovitsky and starring Kirill Lavrov. The film dramatizes the Soviet viewpoint of the Space Race, and features actual footage of the powerful, three-stage rockets built to launch the first human, Yuri Gagarin, into space on Vostok 1.