Cheburashka, also known as Chebi: My Fluffy Friend is a 2023 Russian live-action/animated children's comedy film directed by Dmitry Dyachenko. The film is an adaptation of the 1960s Eduard Uspensky's children's book Gena the Crocodile and His Friends, and its Soviet animated adaptation about the characters Gena the Crocodile and Cheburashka. The film stars Olga Kuzmina as the titular character along with Sergei Garmash, Fyodor Dobronravov, and Elena Yakovleva.