Dead Souls
Dead Souls is a 1984 Soviet television miniseries directed by Mikhail Schweitzer, based on Nikolai Gogol's epic poem of the same name. This story has been shared in many different interpretations. In 1930, author Mikhail Bulgakov was commissioned to write the first adaptation of this novel for the Soviet stage at the Moscow Art Theater. The 1984 miniseries was based on the 1960 film adaptation directed by Leonid Trauberg, which was inspired the Moscow Art Theater script.