Wolf Hall 1. Three Card Trick
S1, A1: Thomas Cromwells välgörare, kardinal Wolsey, tvingas bort från posten som lordkansler och måste fly från sitt palats vid York Place. Kardinalen har tidigare misslyckats med att annullera kung Henriks äktenskap med Katarina av Aragonien, och kungen saknar alltjämt en manlig tronarvinge. I rollerna: Mark Rylance, Damian Lewis, Claire Foy, Jessica Raine, Anton Lesser, Mark Gatiss m.fl. Del 1 av 6.