S1, A3: Under denna personliga resa väver Cheryl Dunye samman arkivfilmer, personliga vittnesmål och intervjuer. I programmet visas hur 70-talet bidrog till att skapa en nationell rörelse, från det första Gay Pride-tåget till framväxten av konstnärer som filmskaparen Barbara Hammer och poeten Audre Lorde och vidare till konfrontationen av intersektionell feminism och motståndet från den religiösa högern.