S1, A3: Poeten Leonard Quinton hittas hängd i ett låst utrymme efter en poesiuppläsning och fader Brown menar att mannen inte kan ha tagit livet av sig, utan att det är ett mord. I rollerna: Mark Williams, Sorcha Cusack, Nancy Carroll, Alex Price, Ramon Tikaram, Ruth Gemmell, Robert Cavanah m.fl.