S1, A4: Anne föder ett flickebarn, Elizabeth, och kung Henrik har svårt att dölja sin djupa besvikelse. Anne är medveten om att hennes maktposition är helt beroende av att hon producerar en manlig tronarvinge, och i hennes paranoida tillstånd börjar sprickor synas i fasaden. I rollerna: Mark Rylance, Damian Lewis, Claire Foy, Jessica Raine, Anton Lesser, Mark Gatiss m.fl. Del 4 av 6.