S1, A6: Esther måste arbeta på Pantogena för att ta fram ett vaccin och upptäcker att bakteriens motståndskraft ökar. Charlie är nära att dö i fängelset och Heyerdahl fattar ett beslut som tvingar Ariel att visa sin lojalitet.