S7, A7: En tjej misstänks ha fått smittkoppor efter att en 200 år gammal medicinburk från ett skeppsvrak går i kras i hennes händer, så smittskyddsläkare (Dylan Baker) stänger ner sjukhuset. Martha Marters (Amber Tamblyn) ifrågasätter hans motiv. Samtidigt undersöker Wilson (Robert Sean Leonard) och Sam (Cynthia Watros) deras förhållande efter att de tröstar en sex år gammal cancerpatient (Devon Woods).