S1, A16: Sipowicz måste lugna en spänd situation när en funktionshindrad vietnamveteran som rånats beslutar att ta saken i egna händer. Kelly hjälper flickvännen till en dödligt sjuk miljonär att betala en före detta älskare, som utpressar henne.