S4, A5: Den stora översvämningen. Egyptens plågor. Sodom och Gomorra. Moses delar Röda havet. Är dessa bara påhittade sagor eller kan de vara historiskt korrekta? Om så är fallet, var det slumpartade händelser eller hade Gud en hand med i spelet?