S1, A4: Cassian ansluter sig till ett uppdrag: Att infiltrera en av Imperiets garnisoner på Aldhani. På den helt bebyggda huvudstadsvärlden Coruscant börjar samtidigt agenterna på Kejserliga säkerhetsbyrån pussla ihop information om incidenten på Ferrix, medan senatorn Mon Mothma varsamt navigerar sig fram genom en väv av intrigspel.