S1, A3: David Attenborough utforskar några av Storbritanniens och Irlands vackraste platser – gräsmarkerna. Han visar hur de fungerar, vilka varelser som skapar dem och märkliga situationer som döljs där. Från strandängar på Yttre Hebriderna till den frodiga öppna naturen i södra Irlands bergslandskap tas vi med till överraskande och dramatiska världar.