Like a Dragon: Yakuza Avresa / Återkomst
S1, A1: 1995 smider Kiryu och hans vänner planer på att råna en lokal spelhall, så att de kan slippa undan barnhemmets stränga regler. Spelhallen drivs dock av Doujima-familjen, en mäktig yakuzaorganisation, som styr Kamurocho. 2005 ska Kiryu släppas från fängelset, men får höra av kriminalinspektör Date att hans vänner är i fara, varpå han bestämmer sig för att återvända till Kamurocho och skydda dem.