S1, A1: De två rivaliserande kusinerna, och arvtagarna till familjeföretaget, Jolyon och Soames Forsyte ställs båda inför den omöjliga uppgiften att göra sin plikt mot familjen eller följa sitt hjärta. I rollerna: Joshua Orpin, Tuppence Middleton, Eleanor Tomlinson, Danny Griffin, Millie Gibson, Jack Davenport m fl. Del 1 av 6.