S1, A1: London 1982. Patrick Melrose flyger till New York för att hämta hem sin fars aska. Väl på plats väntar en helg av utsvävningar. Patrick kämpar med sitt svåra missbruk såväl som minnen från en djupt traumatisk barndom. Baserad på Edward St Aubyns uppmärksammade roman. I rollerna: Benedict Cumberbatch, Jennifer Jason Leigh, Hugo Weaving, Sebastian Maltz m fl. Del 1 av 5.