S1, A1: Prästen Canon Daniel Clements liv faller samman när hans mor Audrey dyker upp utan förvarning och en av hans församlingsbor hittas död. När Clement börjar utreda mannens död utsätts han för hot och han börjar ifrågasätta vem han kan lita på. I rollerna: Matthew Lewis, Amanda Redman, Amit Shah, Adam James, m.fl. Del 1 av 6.