S1, A1: Kommissarie John Rebus konfronterar en gammal fiende efter ett gängbråk på öppen gata, samtidigt som hans utfattige bror Michael tar till desperata metoder. I rollerna: Richard Rankin, Brian Ferguson, Lucie Shorthouse, Amy Manson, Stuart Bowman, Caroline Lee-Johnson m fl. Del 1 av 6.