S1, A1: En ny direktör börjar på den sicilianska tidningen "L'Ora": Antonio Nicastro. Han står inför två omedelbara utmaningar: att hantera både de misstänksamma anställda – och kommunistpartiet. När en ung herde dör på ett sjukhus efter att ha sett ett våldsdåd söker "L'Ora"-journalisterna efter sanningen.