S1, A1: När Kinloch Bravos besättning befinner sig strandsatta på sin produktionsplattform, först när deras helikopter avleds och sedan av en mystisk dimma som påverkar hela oljefältet, omintetgörs platschefen Magnus försök att hitta en praktisk lösning på en fruktansvärd olycka och en växande känsla av obehag ombord.