S1, A2: Alice Roberts sitter på tåget mot Ankara på sitt osmanska äventyr. Hon besöker Atatürks grav, ledaren som såg slutet på imperiet och grundande det moderna Turkiet. Därefter åker hon vidare till Bursa för att besöka Osmans grav, imperiets grundare. Två städer och två historiska ledare med 600 års mellanrum. Del 2 av 5.