S1, A2: När hoten mot honom tilltar utreder Clement mordet på Anthony och hamnar i konflikt med kriminalkommissarie Vanloo om tillvägagångssättet. Han upptäcker att mördaren är någon från hans egen kyrka. I rollerna: Matthew Lewis, Amanda Redman, Amit Shah, Adam James, m.fl. Del 2 av 6.