S1, A3: Efter en vecka i Turkiet anländer Alice Roberts äntligen till Istanbul för att höra om taktiken osmanerna använde för att vinna staden från romarna. Hon lär sig också om ottomanens geniale arkitekt Sinam och prutar med en mattförsäljare. Del 3 av 5.