S4, A4: Del 4 av 6: Troubled waters. LA-kriminalaren Columbo utreder mord med stor envishet och noggrannhet. Hans något ostädade framtoning döljer ett knivskarpt intellekt, som ofta underskattas av de misstänkta. I huvudrollen: Peter Falk.