S1, A6: Alphonse och Margot måste improvisera en jet-setter-semester i Nice. Ensam i Paris, Alphonses moder kontaktar en starkt rekommenderad eskortservice. Efter ett frieri till Martha, blir Jaques utmanövrerad av Wilfried och förlorar pengarna till honom. Alphonses första klient efter semestern är en vacker kvinna med en sydlig accent.