S1, A4: Med Silverhielm på sjukhus är Erik övertygad om att han kommer bli relegerad, men det enda han egentligen bryr sig om är att vinna tillbaka Marja som vänt honom ryggen. Rådet bestämmer sig för att försöka komma åt Erik genom Pierre.