S1, A1: Beemo är på väg till Mars, när en söt rymdvarelse med smeknamnet Oliv sätter hans rymdskepp ur kurs, så han kraschar på en mystisk rymdstation. När det upptäcks att detta konstiga ställe är i fara, anlitar den självutnämnde Sheriffen Beemo Y5 - hans nyfikna kaninkompis, för att rädda dagen. Kommer samarbetet att bära frukt, eller kommer mörka krafter att förhindra denna bedårande duos goda gärning?