The Secrets of Hillsong Church in the Wild
S1, A1: Under 2015 landar den unga pastorn Carl Lentz i New York för att sprida Hillsongs budskap, en växande australiensisk megakyrka. Lentz är magnetisk och ambitiös. Hans karismatiska predikningsstil tänder en modern väckelse på stans klubbar med ett nytt evangelium som lovar att revolutionera och modernisera kristendomen. Kyrkan exploderar med troende; musiker, kändisar, influencers, och Lentz blir en nationell sensation. Men anklagelser om utnyttjande av volontärer, rasism, sexuella övergrepp och homofobi exploderar i offentligheten under hösten 2020 i samband med de senaste nyheterna om huvudpastorns utomäktenskapliga affärer. Lentz får sparken från sitt ämbete och drar sig undan –ända tills nu, när han bryter sin tystnad efter mer än två år.