S1, A5: 1980-1989: Efter dödsdomen förklarar Ted sig oskyldig. Elizabeth och hennes dotter försöker gå vidare och lägga detta kapitel bakom sig. I ett sista försök att rädda sitt liv, börjar Ted att bekänna. Hans advokat Polly Nelson blir djupt skakad.