S1, A1: Säsongsstart. Systrarna Dashwoods pappa dör och de måste lämna sitt hem, som ärvs av deras halvbror. Den romantiska Marianne och hennes motpol Eleanor måste starta om i en enkel stuga i Devonshire – men snart flockas friarna.